سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا درب های روکش PVC کاملا ضد آب هستند

 همانطور که میدانیم “پی وی سی” مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد به طوری که ورقه های pvc با ضخامتهای 16میل را برای ساخت  کابینت سرویسهای بهداشتی و کابینت زیر سینک آشپزخانه به کار می برند.همین ذهنیت باعث شده که دربهای روکش “پی وی سی”را هم به غلط به عنوان درب pvc و ضد آب معرفی کنند.

در صورتی که ورقه هایحرز ضد آب کلا “پی وی سی” می باشند اما ورقه های مورد استفاده در ساخت دربpvc در اصل ورق های ام دی اف هستند که با “پی وی سی” به ضخامتهای 0?4 یا 0?2 میلی متر روکش شده اند.

در بخش مربوط به درب mdf درباره ساختمان این نوع درب ها موارد مهم را بیان کردیم. میتوانید با مراجعه به آن به اطلاعات مورد نیاز خود  دسترسی داشته باشید.

به این نکته نیز باید توجه کرد که آب از سطح روی درب غیر قابل نفوذ است اما در صورتی که کلاف درب  pvc  نشده باشد رطوبت از کلاف  نفوذ خواهد کرد و همان اتفاقی که برای سایر دربها از جمله دربهای “اچ دی اف” و “اچ پی ال “پیش می آید برای این درب هم پیش خواهد آمد و در صورت روکش شدن کلاف هرچند که نفوذ رطوبت کمتر خواهد شد.

درب های سرویس بهداشتی و حمام باید به گونه ای باشند که کمترین تخریب بر اثر رطوبت فضای مورد استفاده از آنها را بپذیرند ، تا عمر مفید بالایی داشته باشته و بعد از مدت کمی دچار پوسیدگی نشوند، درب pvc راه کاری هستند که در این خصوص وجود دارند.